Dzięki „Black Mirror” liczba wyświetleń utworu Nine Inch Nails na YouTubie zwiększyła się o 300%!
Wielu fanów niecierpliwie czekało na 5. sezon „Black Mirror”, jednego z najbardziej słynnych tytułów Netfliksa. W 3. odcinku „Rachel, Jack and Ashley, too” pojawiła się Miley Cyrus, która wykonał utwór Nine Inch Nails „Head Like A Hole”. Odcinek pokazuje historię nastolatki, która chce poznać swoją idolkę Ashley O (w tej roli Miley Cyrus), której życie wcale nie jest tak kolorowe, jak niektórzy sądzą.
Twórca serialu, Charlie Brooker, ujawnił, że musiał poprosić Trenta Reznora o zgodę na nowe, bardziej popowe interpretacje jego piosenek, tylko po to, by fani byli zadowoleni. Lider Nine Inch Nails zgodził się na taką współpracę i zespół nawet wydał własną oficjalną koszulkę z motywem „Black Mirror”. To było do przewidzenia, że serial wpłynie na zwiększenie zainteresowania twórczością kapeli. Okazuje się, że liczba wyświetleń piosenki „Head Like a Hole” zwiększyła się na YouTubie aż o 300 %. Od 5 czerwca 2019, czyli od dnia premiery nowego sezonu „Black Mirror” każdego dnia piosenka Nine Inch Nails ma 40 tysięcy wyświetleń.
„Head Like a Hole” pochodzi z debiutanckiej płyty Nine Inch Nails „Pretty Hate Machine” z 1989 roku. Kawałek stał się 2. singlem promującym to wydawnictwo. Za reżyserię klipu odpowiada Eric Zimmerman.
Nie jest to pierwsza taka sytuacja, gdy muzyka kapeli pojawiła się w serialu. Nine Inch Nails wystąpił w jednym z odcinków „Twin Peaks”, gdzie grupa zagrała koncert w barze Bang Bang. Kapela wykonała numer „She’s Gone Away” z EP-ki zatytułowanej „Not the Actual Events”. Na perkusji zaprezentował się Joey Castillo, natomiast w chórku pojawiła się żona Reznora, Mariqueen Maandig, znana z projektu How to Destroy Angels. Nie zabrakło też Atticusa Rossa.